Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wesol
    Rider
    • 2008
    • 689

    KLIKEN tutaj tak pisza. Owszme nei musi to byc wyrocznia ale nadole tak to opisują:

    Akumulatory AGM

    Do samochodów mikrohybrydowych (z systemem start-stop oraz odzyskiwaniem energii z hamowania). Skąd wiadomo, że potrzebujemy takiej baterii? Jeśli mamy wspomniane systemy w aucie i miejsce na akumulator przewidziano poza przedziałem silnikowym (akumulatory AGM nie znoszą gorąca). Sprawdzają się za to przez długi czas w warunkach, w których zwykła bateria wytrzymałaby kilka tygodni.

    ZALETY: całkowicie bezobsługowe,dobry stosunek wydajności do masy, małe straty energii, wysoka odporność na cykliczną pracę.WADY: bardzo wysokie ceny, baterie tego typu źle znoszą przeładowanie i wysoką temperaturę otoczenia.
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      oem siedzi 72 / 380

      zastanawiam się nad:
      varta blue dynamic e11 74 / 680
      czy ?
      fiamm titanium 75 / 730

      co lepiej wybrać ? (auto z webasto), czy taki prąd uderzeniowy nie namiesza? bo ten ori trochę mały

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        ten ori jest podany w DIN a ten drugi to w EN. To inne miary jak cale i centymetry. Moze byc prad nawet i 2000 amper jak w czolgu to tylko moze pomóć a nei zaszkodzic. Lepiej by rozrusznik krecil żwawo jak ospale. Jak krecisz żwawo to wirnik wytwarza tez podmuch powietrza czyli chlodzenie uzwojen a jak krecisz ospale to kreci zazwyczaj pomalu i dlugo czyli wirnik nie studzi sie sam z siebie juz tak rewelacyjnie. Podaj mu 2 V to bedzie stal pryz obciazeniu i sie tylko gotowal. Do webasta to albo duzy aku pod 100Ah albo drugi dodatkowy akumulator gdzies schowany i podpiety rownolegle lecz z przekanzikiem zalaczajacym po odpaleniu auta lub po przekreceniu stacyjki.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          wesol, dzięx za info
          poszukam jeszcze deko większego

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Tam jest 278mm, a 78Ah z cieniutką siateczką ołowiu, wymagać będzie bardzo oszczędnego używania webasto.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • cysterniarz
              RS
              • 2008
              • 1887
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              no właśnie miałem mierzyć po południu jaki max się zmieści ale za dużego wyboru tu chyba nie będzie

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                Ewentualnie unas jeden kolega a forum SGA robi tak ze zimowa pora wlada aku do bagaznika ktory wlasnie odpowiada za zasilanie webasta. Tu mozna juz zalozyc nawet aku jakis nieduzy i juz lichawy. Do webasta to az taki rewelacyjny nie musi byc. Podpiety jest kablem z przekanzikiem ktory podaje prad ladowania tego dodatkowego aku po stacyjce i po sprawie.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Jakieś kable, złom w bagażniku, chyba nie o to chodzi.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    generlanie tylko zimowa porą. Ale zawsze mzoan sobie cos wykombinowac pod maską dodatkowego. Takie webasto jednak troskze wykancza nasz aku glowny. Moznaby jakis maly aku ze skutera czy czegos innego dolozyc pod maska. i doprowadzic do webasta. w sumie postojuwka raczje bedzie gdzies za zderzakiem chyba co nie..? To jakas alternatywa do tego ze wiekszego aku nie idzie wmontowac. Tez w golfie mialem max 80 Ah aku bo nic wiekszego sie nei miesci. W sharanie natomiast wchodzi nawet 110 Ah aku bo miejsca tam troske jest.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • PiotreQ
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 224
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      czy to normalne ze w oct 1 11.9tdi ahf po postoju 2 miesiecznym zawsze moj roczny exide nie ma wystarczajacej mocy zeby odpalic auto?
                      bo juz mnie to wkur..rza na codzien jeżdze służbowym 2 osobowym skode odpalam jak musze gdzies zawieść córkę.
                      w sumie to teraz acc zdechł po 3 tygodniach postoju.

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        Opad masy czynnej, nie długo będą dwa i mniej. Nawet jak mnie nie ma, auta są odpalane w garażach co 2 tygodnie na godzinę.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • PiotreQ
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 224
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          Łaodwałem całą noc prostownikiem z lidla, nie naładował sie do konca bo dalej ładował i bylo czarne okienko ale tyle mu starczyło zeby zapalić na widok kluczyka.

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            2 miesiace? to przecie aku jest wyladowany samoczynnie bardzije niz do polowy. Ludzie myslenie trzeba wlaczyc. Czy woda, kwas przewodzi prąd? TAK. WIec jak przewodiz prad to jak mamy w wodzie zanurozne dwie plyty to chyba jest jakby male zwarcie wewnetrzne co nie. To dlateog tez akumualtor sie rozladowuje samoczynnie. Dlatego tez akumualtory kwasowe z kwasem w psotaci plynnej jak lezakuja pare miechow to sa wyladowane tez znacznie. Oczko w aku to kiepski miernik naladowania. To tylko info ze albo aku zdechl albo jeszcze cos tam daje rade. TO miernik gestosci elektrolitu- najprostszy jaki mozna sobie wymyslec. Jeszcze zalezy jaka masz uplywnosc w aku ale jedyne co mozesz sobie zrobic to odpinac kleme jak auto zostawiasz na dluzej to moze , moze po powrocie po miechu czy poltora auto odpali ostatkiem sil.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • PiotreQ
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 224
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              Nie mam weny żeby zmierzyć natężenie przy postoju.

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                No ja za ciebie tego nie wykonam. A szkoda ze ci sie nie chce bo to tez by troszke sprawe wyjasnilo zapewne.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • PiotreQ
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 224
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  Bardzo dużo pracuje, bede miał chwile wolnego to z ciekawosci sprawdze.

                                  Komentarz

                                  • toomasz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 909
                                    • Volkswagen
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    Jakie macie napięcie na aku np po nocnym postoju?
                                    W O1 zmierzyłem ostatnio 5letnie auto, aku od nowości to było 12,09V.. chyba za mało, aku był niedawno ładowany.

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      Napiecie nei jest pomiarem miarodajnym. Czyli nic nam nie mowi. No chyba ze zmierzysz i ci pokaze ze masz 10 volt a nie te 12-12.5 V. Wbrew pozorom aku starszy bedzie miewal nawet wyzsze napiecie spoczynkowe jak taki aku nowiutki. Czemu?? Ano bo opad masy powoduje ze skutecznie izoluje odrobine powierzchnie miedzy plytami. Jak wbijesz pare gwozdzi odpowiednich pomiedzy kilka cytryn czy ogorkow i zepniesz kabelkami to moze ci pokazac napiecie na mierniku nawet i 14 volt ale czy cos tym uruchomisz poza malutka zaroweczką samochodową?? No nie. To zaden pomiar. Napiecie jest parametrem ktory mowi o dostosowaniu danego odbiornika do źródła pradu by te dwa elementy wspolgraly ze sobą. Czyli chodzi oto zeby nie podlaczac np zarowki 24V do aku 12V bo z żarowki nie wycisniesz pelnej mocy i tak samo na odwrót zeby nie podpinac czyli do aku 24voltowego nei podpinac zarowki 12V bo poswieci tylko ułemek sekundy.

                                      Dla twojego aku wazne jest to jakie ma napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem. Czyli zapinasz voltomierz na aku i pokazuje ci te 12V z hakiem. Odpalasz auto i jak kreci rozrusznik to obserwujesz jakie napiecie wskazuje miernik. Jelsi spada ponizzej 10 volt to aku znakiem tego albo jest do luftu albo kabloteka do luftu albo aku niedolaodwany bo mało jezdzisz albo jest duza uplywność w instalacji. Tylko takie sa w zasadzie mozliwosci.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • toomasz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 909
                                        • Volkswagen
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        No nie do końca to jest prawda w tym napięciem.
                                        Ociec kupił nowe auto w tym tygodniu, zmierzyłem napięcie i książkowe 12,6V, w O1 mi spada poniżej 10 przy rozruchu ponieważ, zapalają się kontroli ABS ASR na chwilę przy odpalaniu.

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          5 letni aku jest do wywalenia, obecnie produkowane tradycyjne kwasowe są do wyrzucenia po 3.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • logan_x
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 401
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez toomasz
                                            No nie do końca to jest prawda w tym napięciem.
                                            Ociec kupił nowe auto w tym tygodniu, zmierzyłem napięcie i książkowe 12,6V, w O1 mi spada poniżej 10 przy rozruchu ponieważ, zapalają się kontroli ABS ASR na chwilę przy odpalaniu.
                                            Przejeździłem tak cała poprzednią zimę, auto odpalało bez problemów.
                                            Teraz też zdarzają się dni, że kontrolka ABS zapali się po kilku dniach postoju gdy robi się zimno.
                                            Akumulator ma już 6 lat i pojemność 44 Ah, więc jak spada pojemność razem z temperaturą to może już trochę niedomagać.

                                            Komentarz

                                            • luckd
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 310
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              Ja mam 2,5 letnią centrę futurę 47ah i latem napięcie jest 12,6v, przy temperaturach około 0-5 stopni napięcie spada do 12,4 i przy odpalaniu świecą się kontrolki. Podejrzewam że przy -15 -20 byłby problem z odpaleniem.

                                              Komentarz

                                              • toomasz
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 909
                                                • Volkswagen
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                Ja mam 2,5 letnią centrę futurę 47ah i latem napięcie jest 12,6v, przy temperaturach około 0-5 stopni napięcie spada do 12,4 i przy odpalaniu świecą się kontrolki. Podejrzewam że przy -15 -20 byłby problem z odpaleniem.
                                                To i tak masz dobrze, masz PB więc aż takiego zapotrzebowania na prąd jak ma ON nie masz.

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  Zamieszczone przez toomasz
                                                  No nie do końca to jest prawda w tym napięciem.
                                                  Ociec kupił nowe auto w tym tygodniu, zmierzyłem napięcie i książkowe 12,6V, w O1 mi spada poniżej 10 przy rozruchu ponieważ, zapalają się kontroli ABS ASR na chwilę przy odpalaniu.
                                                  Tak jak pisalem jest wiele innych pryzczyn mozliwych od tych luznych kabli np na rozruszniku po kelmy brudne po maly defekt w rozruszniku itd. Napiecie to zaden parametr. nic nie mowi. Tak samo jak napiecie po odpaleniu mylnie nazywane napeiciem ladowania. I takie napiecie np 13.4V jest poprawne co nie i takie napeicie 14.4 V jest poprawnym. I wcal enie iznacza ze to 14 z hakiem jest lepsze czy cos wiecej daje. Naprawde wez sobie amperomierz i sprawdz jakim pradem laduje ci alternator akumualtor a takz eile produkuje pradu ten altek to tez zobaczysz jaka jest roznica czyli to ile idzie na zasilenie auta a ile do samego akumualtora. Altek moz eprodukowac nawet najalwych np 40 A a do aku trafic moze powiedzmy 7A. Ta roznica czyli 33A m0ze byc odrazu konsumowane. A teraz wez odpal jeszcze podgrzewanie przedniej szyby, tylnej, nadmuch, swiatla to zobacyzsz ze konsumowane jest w okolicy 100 amper. Jak myslisz altek jest w stanei tyle wyprodukowac na jalowych?? Nie. A jakie bedzie napeicie zmierozne voltomierzem w tym czasie?
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2727
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Wczoraj do Warty 44 Ah założonej przez fabrykę w 2011r do mojej Octavii dolałem 1litr wody :shock: Ładowanie jest 14.4 więc trochę ten ubytek wody dziwny, a w drugim aku czyli Centra Futura z 10.2009 oczko kontrolne świeci się na zielono i nadal działa Tylko że gdyby w centrze ubyło wody to już dolać nie można.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...